Bize bizden gayrı dost yok! IV

 

 

-         anne bi daha bakar mısın imsakiyeye..okunması lazımdı ezanın..baksanıza sakın elektrik gitmiş olmasın..ne matrak olur yaa..yarım saat geçmiş..yemekler soğumuş..biz hala orucu bozmamışız..

-         evladım iftar sofrasında oruç bozulmaz..açılır..

-         ya ne farkı var dede..ben de onu kastediyorum zaten..

-         olmaz efendim..ne lüzum var kasda, imaya..her kelimenin bi muhtevası vardır..değil mi ama..

-         tamam babacım..sabırsızlandınız hepiniz tabi..bakın ezan da okundu hadi açalım oruçlarımızı..buyrun babacım..siz başlayın..

-         peki efendim..bismillah..esasında iftar topları vardı eskiden..

-         hâlâ var dede..

-         biliyorum küçük bey..ben de bu ülkede yaşıyorum..hem onların çoğu sahici top değil..çin’den ithal ses bombaları..

-         evet baba..ben de okumuştum gazeteden..eski toplar emekliye ayrılınca tamir edilemiyormuş..e dinamitte hayli masraflı olunca..çin işi iftar topları yetişmiş imdada..

-         maalesef damat..bi de bazı bazı iftar vakitlerinde bizim evden de görünen şu havai fişekler ile müşerref olduk..bakalım daha neler icad edecek şu nev zuhur idareciler..

-         ne olmuş yani dede..ne varki bunda..belediyeler kötü mü ediyor yani..o da yeni bi ramazan etkinliği..hem şu iftar çadırları fena mı oluyor mesela..

-         o ayrı ya hu..ondan bahseden yok..her şeyi  birbirine karıştırmakta üstüne yok vallahi..

-         niye dede ya..tamam beğenmediğin hizmetleri olabilir ama sadece onlardan ibaret değil ki..bu arada biraz daha çorba ister misin..

-         çok az olsun..tamam tamam kafi..eveet bak yavrum..her hadiseyi inceden inceye tahlil etmek iktiza eder..ayrıca sırf takdir etmek şaklabanlık gibi gelir bana..tenkid edilecekler ki çeki düzen versinler kendilerine..tenkid edilecekler ki istediklerini yapabileceklerini zannetmesinler..muhalefet zaruridir..hatta bi vechi ile mukaddestir..

-         tek parti iktidarı..ismet paşa..sizinle hemfikir olmasa gerek baba..

-         damaat..sen de oğlun gibi hadiseleri karıştırma rica ederim..biz bu günün şartları dahilinde konuşuyoruz..o zaman için tek parti elzem olmasa her halde muhalefet de olacaktı..her hadiseyi kendi tarihi hakikati içinde mütalaa etmek gerekir..vesselam..bakın..aslında meselemiz bu bizim..yani herkes hadiselerin bir ucundan tutup tavır takınıyor..oysa mevzuyu tamamiyle ihata etmek gerekir..mesela beni pek bilmeyen, tanımayan, yalnızca siyasi fikirlerimi, muhalefet sadedindeki tenkidlerimi dikkate alan birisi benim alimallah itikadsız olduğuma hükmeder..şu manzara karşısında bi karış açar ağzını..peki neden..tamamiyle beni anliyamamıştır da ondan..oysa ben de müslümanım elhamdülillah..namazın müdavimi değilsem, efendim o malum partiler ve tarikatlar ile alakam yok ise..

-         alaka ne kelime dede..adavetin var..

-         her ne ise efendim..varsın öyle olsun..ne yani İslam dairesinin dışına mı çıkmış olurum..katiyen hayır..bizim muhalefetimiz haşa tanrıya değil..haddini aşıp tanrı adına ahkam kesenlere..yarım hoca bile değillerdir bunlar..bakınız ilahiyatçılara..adamlar ne kadar makul konuşuyorlar..

-         e baba yaşar hoca’yı da barındırmadınız ki partide..adamcağız tuttu parti kurdu..

-         kızım siz elbirliği ile sabrımı mı sınıyorsunuz bu akşam..yaşar bey’in ilahiyatçılığı ayrıdır efendime söyliyim siyasi şahsiyeti ayrı..meseleleri ne zaman münferiden..fasıl fasıl..kısım kısım..kategorik mi diyorsunuz ne ise artık öylece tartıp biçeceksiniz..kurtulun şu küllen red yahut küllen kabul nazarından..yiğidi öldürsen dahi hakkını teslim edeceksin..sevabıyla günahıyla kabul edeceksin..

-         bişey soracam dede ama lütfen yine “karıştırıyorsun” deme..allah aşkına şu türban yasağını niye kaldırmaya muhalefet edilsin..günlerdir “mahalle baskısı” ile yatıp kalkıyoruz..kavramı ilk kullanan  şerif mardin hoca..adama zamanında soruyorlar türkiye için geçerli mi diye, “hayır” demiş..e size hala söz düşer mi..yok karşı devrim provalarıymış..muhtıranın rövanşıymış..saçma sapan gerekçelerle en temel insan haklarından biri olan kıyafet özgürlüğünün önüne ne hakla nasıl bir vicdan ve duyguyla hangi iç güvenlik kaygısıyla aşılmaz duvarlar örülsün..sonra yasak taraftarları da senin şikayetçi olduğun bakış açısıyla bakmıyorlar mı olaya..türban takan herkes şeriat mı istiyor yani..bu da senin deyiminle “küllen”ci bi yaklaşım değil mi..ya benim bi arkadaşlarım var fakültede..kız kardeşi tıp okurken yasak nedeniyle okulu bırakmış..atılmış yani..düşüne biliyor musun..doktor olacakken eve dönmek zorunda kalıyor..vasıfsız..lise mezunu olarak..bununla kalsa yine iyi..bi türlü hazmedemiyor kız baş örtüsü yüzünden okuldan atılmayı..ve işte o kız şu anda anti depresanlarla hayatına devam etmeye çalışıyor..bu benim bildiğim, duyduğum bi trajedi..ya yüzlercesi belki binlercesi vardır bunların..her neyse işte..şimdi iktidar bu mantıksız yasağı kaldırmak istiyor ama bazı kuruntu ve olasılıklar üzerine bu girişim engellenmeye çalışılıyor..dönüp dolaşıp mahalle baskısı diyorlar..ne mahalle baskısı yaa..böyle mi oldu şimdi..kamusal baskıya eyvallah  ama özgürlüğe, insan haklarına istemezük..

-         devam et..devam et..biraz daha nutuk at da aç kalk sofradan..insan haklarıymış..o kız iyi saatte olsunlara karışacağına açıverseymiş başını..kıyamet mi kopardı yani..her müessesenin bi kuralı kaidesi var..yasaksa yasak..bitti..ne diye israr ediyorsun..devlete kafa mı tutuyorsun yani..çok istiyorsan git iran’da oku..tutan mı var seni..

-         gidiyolar zaten..ama iran’a değil avrupa’ya abd’ye..şimdi onlar yarın dönünce ne olacak bakalım..bu yasak kin ve nefret doğuruyor dede..nefret..ve nefret bu ülkenin kesinlikle ihtiyaç duymadığı bişeydir..

-         keskin sirke küpüne zarar verirmiş evlat..kimse nefretten yana değildir..ama değil bazılarının küçük kalp kırıkları..an gelir can pazarına döner bu memleket..hele hadlerini aşmaya cüret etsinler..pişman olurlar..hem de bin pişman..öff içimi daralttın ulan..hadi hadi hazırlanın..behice hanım çaya davet etmişti..söz verdik..bekletmiyelim..

www.alininteki.com

rss

Nükteli Sözler

Geçmiş

Mutlak kesin olan tek şey gelecektir; çünkü geçmiş sürekli olarak değişir. (Sırp Atasözü)
Devamını oku

Hayat ve intikam

Canımı yakanlardan intikam almayı düşünmedim hiç, hayat benden daha yaratıcı. (Simone de Beauvoir) 
Devamını oku

Yaran Facebook İletileri

Biz kazandık

Camide sünnet kılıyoruz. Yanımda bir adam ve küçük oğlu var. Çocuk bizi izliyor. Adam benden önce selam verince, çocuk: Babaa biz kazandık, dedi.
Devamını oku

Komik Gifler

Komik Yazılar

Tavuk karşıdan karşıya niçin geçer?

CEVAPLAR: René Descartes: Yolun öbür tarafına geçmek için. Eflatun: Kendi iyiliği için. Çünkü gerçek, öteki taraftadır. Aristoteles: Karşıdan karşıya geçmek tavuğun doğasında vardır. Karl Marx: Çünkü bu tarihsel olarak kaçınılmazdı. Hipokrat: Pankreasının aşırı salgısı nedeniyle. Martin Luther:...
Devamını oku

Mahkemelik hayvanlar

Belki komik ve mizahi değil ama acı da olsa gülümseten bir takvim yaprağı arkası yazısı paylaşmak istiyorum: Avrupa'da çok oldukları ve ortalıkta serbestçe gezdikleri için, yargılanan hayvanlar arasında domuzların sayısı kabarıktır. 1864'te Slovenya'da bir çocuğun kulaklarını kemirip yiyen bir...
Devamını oku

Bir çocuğun Ramazan günlüğü

1. Gün: Bugün evde bir acayiplik var. Herkes kahvaltıdan önce sessizce işine, okuluna gidiyor... Önce diyet yaptıklarını sanmıştım. Akşama doğru hepsi sessizleşiyor. Sofrayı hazırlayıp ezanı bekliyorlar. Başka zaman, susmak bilmeyen ablamın bu hâli içten içe güldürüyor beni. Niye böyle...
Devamını oku